Terms and Conditions

Følgende vilkår og betingelser gjelder for alle leveranser fra Bestseller Stores Norway AS, Verkseier Furulundsvei 16, 0668 Oslo, Norge, organisasjonsnummer 971128739 ("OBJECT"), til kunder som bestiller varer fra OBJECT Oslos nettbutikk ("objectoslo.no").

 

  1. Kontraktsinngåelse

Det foreligger en endelig og bindende avtale mellom deg og OBJECT når din bestilling er blitt bekreftet av OBJECTOBJECT sender en ordrebekreftelse til deg via e-post når bestillingen er blitt akseptert og avsendt. Kvitteringen for bestillingen, som mottas umiddelbart etter at du har avgitt din bestilling, er ikke en ordrebekreftelse.

Du kan kun kjøpe produkter i OBJECTs nettbutikk som privat forbruker og ikke som bedriftskunde.

Rettferdig bruk

OBJECT forbeholder seg retten til å forhindre personer i å handle via nettbutikken ved tilfeller av et høyt antall retur.

 

  1. Priser, gebyrer og frakt

Alle priser er inkl. mva og andre avgifter. Gjeldende pris er den som er angitt i OBJECTs nettbutikk for pågjeldende vare på bestillingsdatoen.

OBJECT forbeholder seg retten til å endre priser som eventuelt er feilaktig angitt i OBJECTs nettbutikk. OBJECT tar videre forbehold for prisendringer og for endringer av gebyrer og/eller andre kostnader som måtte være angitt i OBJECT nettbutikk til enhver tid, f.eks. på grunn av endringer i mva-satser eller andre offentlige gebyrer og avgifter, økende kostnader eller som følge av den normale utviklingen i detaljprisene.

Fraktpriser ved bestilling av varer i OBJECT Oslos nettbutikk:

  • Levering til nærmeste utleveringssted: 59,00 NOK – gratis frakt på bestillinger over 1000,00 NOK
  • Klikk & Hent: 0,00 NOK

Produkter bestilt via vår nettbutikk kan kun leveres til adresser i Norge.

  1. Betaling
    Når du bestiller varer i OBJECTs nettbutikken, er det mulig å benytte følgende betalingsalternativer:
  • Kreditt og debetkort (VISA, Mastercard, AMEX, Maestro)
    Denne betalingsmåten krever et gyldig kreditt- eller debetkort. Vi forbeholder oss retten til å kontrollere gyldigheten av kortet. Beløpet vil bli reservert på kortet ditt og vil bli belastet etter forsendelse av varene.

  • Vipps
    Denne betalingsmåten krever en Vipps-konto, som du må logge på i betalingsprosessen for å godkjenne betalingsforespørselen.

  • Klarna faktura
    Denne betalingsmåten tilbys i samarbeid med Klarna Bank AB. Betalingsperioden er 14 dager etter forsendelse av varene. Når du velger denne betalingsmåten inngår du en avtale med Klarna direkte som er underlagt Klarnas Vilkår og betingelser for Klarna faktura og Personvernforordning. Hvis du ikke kan godta Vilkår og betingelser og Personvernforordning, vennligst velg en annen betalingsmåte.
  • Klarna konto
    Denne betalingsmåten tilbys i samarbeid med Klarna Bank AB. Med finansieringstjenesten fra Klarna kan du betale kjøpet i fleksible eller faste månedlige beløp, i henhold til betingelsene som er oppgitt i kassen. Avbetaling forfaller i slutten av hver måned etter innlevering av en egen månedlig faktura fra Klarna. Når du velger denne betalingsmåten inngår du en avtale med Klarna direkte som er underlagt Klarnas Vilkår og betingelser og standard europeisk informasjon om forbrukerkreditt, samt Personvernforordning. Hvis du ikke kan godta Vilkår og betingelser og Personvernforordning, vennligst velg en annen betalingsmåte.

Alle betalinger er underlagt kontroll og autorisasjon fra både kortutsteder/betalingsleverandør og oss for å opprettholde sikkerhet og forhindre svindel. Vi forbeholder oss retten til å avvise visse betalingsmåter og/eller referere til en annen betalingsmåte, avhengig av omstendighetene.

 

Pre-orders
In some cases it is possible to place orders on products that have not yet arrived in our stock. By placing an order on products that have not yet arrived in our stock (“Pre-orders”), you accept prepayment of the ordered products. Accordingly, you accept that OBJECT will charge you and collect payment prior to shipping the ordered products.  

 

  1. Levering

Med mindre du har fått annen informasjon, er leveringstiden fra du har lagt inn en bestilling 4-6 virkedager.

Klikk & Hent/hent i butikk: 0-1 virkedager. Maks 5 timer innenfor åpningstid.

PostNord pakkeshop: 2-3 virkedager.

OBJECT er ikke forpliktet til å levere varer som er utsolgt.

  1. Angrerett

Du har rett til å trekke deg fra den inngåtte kontrakten uten å måtte oppgi noen grunn.

Returrett

  • Returretten gjelder i 100 dager.
  • Perioden beregnes fra dagen du mottok varen.
  • Faller siste dag for utøvelse av angreretten på en helligdag, en lørdag, en søndag, grunnlovsdag, 24. desember eller 31. desember, utløper fristen neste virkedag.
  • Angrefristen er overholdt dersom du sender inn ditt varsel om bruk av angreretten før angrefristen er utløpt.

Annullere avtalen

  • Vil du gjøre angreretten gjeldende, skal du meddele OBJECT Oslo din beslutning om å angre den inngåtte avtalen i en utvetydig erklæring. (Verkseier Furulunds vei 16A, 0668 Oslo, e-post: objectoslo@bestseller.com)
  • Denne uttalelsen kan enkelt sendes til Kundeservice via vårt kontaktskjema.
  • Du kan også bruke dette SKJEMAET FOR TILBAKETREKKING AV SAMTYKKE, som imidlertid ikke er obligatorisk.
  • Vær oppmerksom på at adressen hvis utvetydige uttalelse om å trekke seg fra kontrakten må sendes til, er forskjellig fra adressen for retur av produkter. Adressen for å returnere produktene er oppført under “Retur av varer”.
  • Mottar vi varene retur uten en melding fra deg om at du gjør bruk av angreretten, betrakter vi returneringen av varene som bruk av retten til å angre kjøpet.
  • Har du valgt leveringsmetoden Klikk & Hent (henting i en av våre butikker) og la være å hente pakken din, vil pakken returneres til nettbutikk etter 14 kalenderdager fra den datoen pakken ble levert til butikken. Denne returneringen av varer ser vi på som din bruk av angreretten.

Tilbakebetaling

  • Hvis du gjør bruk av angreretten, refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnader, (men ikke ekstra kostnader hvis du har valgt en annen leveringsform enn billigste form for standard levering som vi tilbyr), uten ugrunnet opphold og under alle omstendigheter senest 14 dager fra datoen vi mottok meldingen om din beslutning om å angre denne avtalen. Men dersom du returnerer produktene ved å bruke vår returetikett, jfr. nedenfor under "Retur av varer" vil returkostnadene bli trukket fra tilbakebetalingen din. Refusjoner vil bli kreditert din opprinnelige betalingsmåte med mindre du uttrykkelig har akseptert noe annet. Du vil uansett ikke bli belastet med gebyrer som følge av tilbakebetalingen.
  • Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene retur, eller til du har fremlagt dokumentasjon for at du har returnert varene, avhengig av hva som er tidligst.
  • Ved delvis retur, vil du ikke få tilbakebetalt leveringskostnaden.

Retur av varer

  • Du skal returnere varene til OBJECT uten ugrunnet opphold og senest 14 dager fra den datoen du informerte oss om at du gjør angreretten gjeldende. Returneringen anses for å være rettidig dersom varen er innlevert til postforsendelse eller annen form for forsendelsestjeneste som er ansvarlig for å sende varen til BESTSELLER, innen utløpet av disse 14 dagene. Som bevis for rettidig retur av varen skal du kunne fremlegge kvittering for innlevering til postkontor eller lignende for forsendelse.
  • Ved retur vil du stå for de direkte kostnadene ved å returnere varene (porto/frakt). Hvis du returnerer varene med vår returetikett, vil du bli belastet et beløp på 89,00 NOK

Brukte/skadede varer

  • Du er bare ansvarlig for verdifall på verdien av varene forårsaket av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme typen, kvaliteten og funksjonen til varene.

Spesialproduserte varer

  • Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.

 

  1. Melding ved defekte varer

OBJECT gir etter kjøpsloven en reklamasjonsrett på 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr at du kan klage over feil eller mangler ved varen som er oppstått i løpet av 24 måneder etter kjøpsdato. Du må reklamere innen en rimelig frist etter at en slik feil eller mangel er eller burde ha vært konstatert.

 

Du reklamerer ved å sende returblanketten (påført returårsakskode) sammen med den defekte varen til oss på denne adressen:

OBJECT Karl Johan

Stortorvet 2

0155 Oslo

Norge

E-post: objectoslo@bestseller.com

Dersom du ikke lenger har returblankett og returetikett/portoetikett, kan du ta kontakt med Kundeservice og få en ny tilsendt.

 

  1. Prosedyre for kundeklager

I tilfelle du er uenig i behandlingen av klagen din, er det mulig å sende inn en klage på et nettkjøp via den europeiske plattformen for tvisteløsning på nettet, som du får tilgang til HER.

 

  1. Erstatningsansvar

OBJECT er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av avtalen som skyldes force majeure. Så lenge en force majeure-situasjon foreligger, er OBJECT fritatt for å oppfylle sine forpliktelser.

OBJECTs erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp som svarer til prisen for varen du har kjøpt.

OBJECT påtar seg produktansvar overfor deg i samsvar med gjeldende lovgivning.